Literaturtipps
Amazon-Bookstore
Marktplatz
aktuelle Angebote/Anfragen
Termine
Messe, Kongreße, Seminare
Produkte
aktuelle Produktinformationen
Unternehmen
über 2600 Firmenprofile
Fachbeiträge
detailierte Fachinformationen
News
aktuelle Verpackungsnachrichten

Neuromarketing leads to better packaging design

27.11.2018 - 10:17 | 1674436


How can neuromarketing – using combinations of biometric measuring techniques to analyse consumer reactions – be a tool that makes packaging development more efficient? The answers will be supplied by Iggesund Paperboard and Tobii Pro, a global leader in the field of eye tracking, in exclusive seminars targeted at both companies’ customers.

How can neuromarketing

Iggesund Paperboard is the maker of the high-quality paperboards Invercote and Incada, the two strongest brands on the European paperboard market. Tobii Pro is a division of Tobii Group and began by developing eye tracking hardware for research in 2001 and then grew into supplying a range of tools from hardware

Iggesund not only supplies paperboard but also works actively to convey knowledge about how to get the most out of it. This joint project is one step in spreading knowledge about packaging and packaging materials.

Combining measurements of visual impressions with sensory measurements of packaging longer we want to keep on holding it.

Clemson University in South Carolina, USA, offers a highly ranked educational programme in packaging expertise. The university have built a laboratory there equipped with eye tracking tools from Tobii Pro, a store environment where types of packaging can be tested.

The seminars on neuromarketing and its usefulness in developing and evaluating packaging will initially be held in Paris, London, Tokyo and San Francisco.

Caption 1: Ali Farokhian, Tobii Pro Insight
Caption 2: Jonas Adler Director Business Development at Iggesund Paperboard.
Caption 3: Combining measurements of visual impressions with sensory measurements of packaging


Iggesund
Iggesund Paperboard is part of the Swedish forest industry group Holmen, one of the world
Iggesund and the Holmen Group report all their fossil carbon emissions to the Carbon Disclosure Project. The environmental data form an integral part of an annual report that complies with the Global Reporting Initiative
Further information:

Staffan Sj
Public Relations Manager
staffan.sjoberg(at)iggesund.com

Iggesund Paperboard
SE-825 80 Sweden
Tel: +4665028256
Mobile: +46703064800
www.iggesund.com


Unternehmensinformation / Kurzprofil:


Leseranfragen:

PresseKontakt / Agentur:

Anmerkungen:

1674436

Kontakt-Informationen:
Firma: INS trade Media Service

Ansprechpartner: Media Department
Stadt: Helsinki
Telefon: +358 9 6120990

_CSF_KEYWORDS:



Diese Meldung wurde bisher 1350 mal aufgerufen.

Verlinkung-Tipps:



Direkter Link zu dieser Meldung:




Diese Pressemeldung bookmarken bei...


Tausendreporter BlinkList del.icio.us Folkd Furl Google Linkarena Mister Wong oneview Yahoo MyWeb YiGG Webnews Technorati

Über einen Link auf Ihrer News-, Presse- oder Partner-Seite würden wir uns sehr freuen.


Hiermit versichere ich, dass die von mir eingestellte HerstellerNews der Wahrheit entspricht. Sie ist frei von Rechten Dritter und steht zur Veröffentlichung bereit. Die Haftung für eventuelle Folgen übernimmt der Eintrager


[ Anfrage per Mail | Fehlerhafte HerstellerNews melden | Druckbare Version | Diese HerstellerNews an einen Freund senden ]

New range of beauty innovation from CHANEL with sustainable Sulapac material
InverformTM – eine neue, nachhaltige Kartonalternative zu Lebensmittelschalen aus Kunststoff
Stora Enso und das Start-up-Unternehmen Sulapac bündeln Kräfte zur Entwicklung von erneuerbaren, biologisch abbaubaren Trinkhalmen
Neuromarketing leads to better packaging design
Neuromarketing resultiert in besserem Verpackungsdesign

Alle Meldungen von INS trade Media Service RSS Feed

GOODY GUARD begeistert Warenversender auf Fachpack-Messe
Karton ersetzt Plastikfolie - Karl Knauer im Finale des Deutschen Nachhaltigkeitspreises
Neuromarketing leads to better packaging design
Neuromarketing resultiert in besserem Verpackungsdesign
Global Automotive Intelligent Tires Market to grow at a CAGR of 291.23% during the period 2017-2021




Nach Kategorien:

[ weitere HerstellerNews ][ Archiv ][ RSS-Feed ]





PackTreff ist ein Angebot der LayerMedia. Mehr Infos zum Unternehmen finden Sie hier.
Wenn Sie an Werbung auf PackTreff interessiert sind, so folgen Sie diesemLink
© 2005 - 2011 LayerMedia, Inc. und deren Content-Lieferanten. Alle Rechte vorbehalten.

Startseite
kostenlos registrieren
Firmenprofil eintragen
News veröffentlichen
Produkt eintragen
Jobangebot eintragen
Termin eintragen
Packstoffe & Packmittel
Packhilfsmittel
Verpackungsmaschinen
Ettiketieren & Kennzeichnen
Süßwarenmaschinen
Dienstleistungen
FAQ / Hilfe
Nutzungsbedingungen
Ihre Werbung hier
Feedback
Impressum
kostenlos registrieren
News veröffentlichen
Produkt eintragen
Termin eintragen
Firmenprofil eintragen
Jobangebot eintragen